logo szare.jpg
GryWalizacja Drukuj
Wpisany przez: Urszula Feilert i Aleksandra Horbal   

grywalizacja2016 thumbRozpoczynamy długo wyczekiwane zajęcia GryWaliazji. Prowadzące (Ula & Ola) będąc zafascynowane gromadzeniem i wykorzystywaniem w pracy różnych gier postanowiły nadać zajęciom miano specjalnego projektu GryWalizacji. Wiadomo, że gry i zabawy rozbudzają ciekawość. Mają atrakcyjną formę działania oraz przeżywania, rozbudzają emocje i to składa się na szeroko pojętą aktywizację ucznia. Gracze sprawdzają siebie, swoje możliwości i umiejętności. Odpowiednio dobrane gry dają prowadzącemu spotkania obraz wiedzy i umiejętności uczestników, uczą wychowanków twórczego myślenia, utrwalają wiadomości, pozwalają doskonalić umiejętności, kształcą i rozwijają samodzielność.

Główne założenia projektu to: spotkania raz w miesiącu z 5 wychowankami i zaproszonym gościem, dobra atmosfera, poznawanie nowego, zabawa, gra, rywalizacja. Celem spotkań jest kształtowanie odpowiednich postaw i nastawień wychowanków wobec nauki, pracy i innych osób. Rozwijanie zdolności do wysiłku intelektualnego w sytuacjach pełnych napięć oraz kształtowanie odporności emocjonalnej, nauka konstruowania i rozgrywania gier.

Zależy nam by aktywizować kreatywne myślenie wśród uczestników projektu a także rozwijać umiejętności zgodnego współżycia w zespole rówieśniczym. Przez najbliższe 10 miesięcy (wrzesień-czerwiec) mamy w planach zagrać w wiele gier, jak choćby: "Dixit", "Empatio", „Góra uczuć”, "Taboo", "Kalambury", "Kości opowieści", "Mafia"," Pytaki", "Jenga", "Odkrycia", "Tajniacy", "5 sekund", "Uga Buga", „Dobble”, „Memo-emocje”, „Kot w worku” itp gry z szaf prowadzących (a szafy są ich pełne).

Podczas pierwszego – wrześniowego spotkania chłopcy mieli okazje zapoznać się z „StoryCubes – czyli kostkami opowieści. Okazała się to być prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczyła nam wiele uśmiechu i kreatywnego spojrzenia na świat. Jako wstęp stanowiła ona doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Należało rzucić kostką i rozpocząć swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu". Następnie należało opowiedzieć historię w oparciu o obraz, który wypadł na kostce i … tak po kolei wszyscy gracze, którzy stworzyli niekończącą się opowieść.

Czasu wystarczyło nam jeszcze na zapoznanie się z jedną gra „Góra uczuć”. Okazuje się, że to nie zwykła planszówka a wręcz narzędzie terapeutyczno - edukacyjne, dzięki któremu mogliśmy lepiej poznać uczestników GryWalizacji. Gra bazuje na zdaniach niedokończonych, ćwiczeniach stymulujących wyobraźnię, zadaniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, ćwiczeniach oddechowych. Góra Uczuć odkryła schematy myślenia graczy, pokazała jak radzimy sobie ze współpracą i komunikacją w grupie. Okazała się dobrym wstępem do kolejnego październikowego spotkania.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie, zobacz politykę prywatności.

Akceptuję pliki cookie z tej strony